TESTIMONI PENGGUNA OMEGA UNTUK MENGATASI MASALAH DIABETIS


Mereka yang mnghidapi diabetis mempunyai risiko 6 kali lebih banyak utk menderita serangan jantung dan 3-8 kali lebih berisiko untuk meninggal disebabkan penyakit jantung berbanding mereka yang sihat.

Terdapat banyak ubat yang digunakan untuk perawat kencing manis. Diet juga kadangkala boleh membantu penderita kencing manis. Mengawal cara hidup kita adalah sangat-sangat membantu.

1 kajian di dalam New England Journal of Medicine (Februari 2002), menjalankan kajian pencegahan kencing manis dengan membuat perbandingan antara mereka yang menjalani diet yang sihat dengan mereka yang mengambil ubat merendahkan tahap glukosa. Selepas 3 tahun,golongan yang mengamalkan diet dan cara hidup sihat, sebanyak  58% pesakit dapat mengurangkan diabetes. Manakala mereka yang bergantung pada ubat, seramai 31% telah didapati Berjaya mengurangkan diabetes mereka. 

 Ini menunjukkan bahawa mengamalkan gaya hidup sihat memberikan perbezaan besar.

Asid lemak Omega-3 : diet yang sihat


Omega-3 biasanya diperolehi dalam ikan seperti salmon, mackerel, sardine dll. Omega-3 dari sumber ikan mampu merendahkan trigliseride, mengurangkan rentak jantung yang tidak normal, rendahkan tekanan darah dan tingkatkan peredaran darah.

Satu kajian yang dilakukan ke atas rakyat Alaska dan Greenland, mereka yang mengamalkan omega-3 dari sumber ikan telah menunjukkan mereka mempunyai  sangat rendah penyakit kardiovaskular dan diabetes. Rakyat jepun yang juga pengamal ikan yang besar mempunyai kadar sakit jantung dan kencing manis yang jauh lebih rendah berbanding rakyat amerika.

Jadi, apakata jom kita amalkan makan ikan yang mempunyai sumber omega-3 yang tinggi. Tapi pastikan yang fresh ya. jika rasa tak mampu nak dapatkan omega-3 dari sumber pemakanan seharian, anda juga boleh dapatkan dari suplemen tambahan.

Di Shaklee, minyak ikan omega-3 dipanggil omegaguard.

OMEGA, DIABETIS, TESTIMONI OMEGA

Apakah Omega Guard?

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTMmenyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.

Mari kita lihat testimoni pengguna omega:

OMEGA, DIABETIS, TESTIMONI OMEGA


Untuk maklumat lanjut berkaitan pembelian produk boleh berhubung dengan kami melalui Email lizahzza74[@]yahoo.com Call/Whatsapp : 0164219053.   Penghantaran Seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee di Kajang dan Cheras. 


Salam sayang.. Mama Liza 


 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?