ESP DAN OMEGA GUARD: MANA LEBIH BAGUS?


Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Kadang-kadang ada orang menelefon saya dan bertanya apa produk yang Shaklee yang bagus. Saya bertanya bagus untuk tujuan apa? Ye lah kan. Produk Shaklee semua bagus. Jadi takkan saya nak jawab semua. 

Biasanya orang yang nak makan suplemen akan mengutamakan tujuan utama mengapa mereka perlukannya. Contohnya untuk diet, untuk menyusu dan sebagainya. Ada juga yang terus membandingkan antara 2 jenis produk walaupun tak sama kategori. Hmmm... Tapi saya respon juga dan terus memberikan perbezaannya. 

Antara yang bertanya adalah mengenai perbezaan antara OMEGA GUARD dan ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP). Mari saya senaraikan apa kebaikan keduanya ya..



omega, guard, esp,shaklee, hot, products, laku, business,
antara omega dan ESP

Manfaat OMEGA GUARD


Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan. 
Shakklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTMmenyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA. 


Selain itu Omega ini juga membantu untuk:
  1. Melindungi Jantung.
  2. Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung.
  3. Mencegah Penyakit Saluran Darah Dan Strok.
  4. Membantu Tumbesaran & Perkembangan Otak Janin.
  5. Membantu Perkembangan Memori.
  6. Meningkatkan Sistem Imun & Menyihatkan Paru-Paru.
  7. Menentang Kanser.
  8. Memelihara Fungsi-Fungsi Sendi.
  9. Mencegah Insomnia.
  10. Membantu Mengurangkan Tekanan.

Manfaat ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

Manakala ESP yang merupakan PRODUK PALING HOT SHAKLEE yang sentiasa menjadi pilihan ramai. Selain sedap, ia juga memberi 1001 kebaikan. Antaranya saya senaraikan di sini ya: 
  1. Pemberi tenaga segera 
  2. Kekal Muda
  3. Kulit berseri dan anjal
  4. Memulihkan Pigmentasi 
  5. Mengurangkan paras kolesterol 
  6. Mencegah osteoporosis
  7. Membantu Menghilangkan "Stretch Mark" Sewaktu Mengandung
  8. Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki 
  9. Menjaga rahim dan ovari, kitaran haid
  10. "Milk Booster" Untuk Ibu Menyusu
  11. Mengurangkan Alahan Ibu Hamil (Morning Sickness)
  12. Meningkatkan Kesuburan
  13. Membantu Menurunkan Berat Badan

COST EFFECTIVE?

Dari segi harga,Omega Guard RM 136 dan ESP Shaklee RM 150. Memang tak banyak beza. Tapi anda boleh dapatkan harga kawan-kawan apabila membeli daripada saya ataupun rakan niaga saya.  Apapun, gabungan ESP dan Omega ini yang paling best, tak rugi kalau ambil kedua-duanya. 

Jika anda mahukan penerangan lebih lanjut, boleh hubungi saya ya. Selamat berpuasa..

Salam sayang.. Mama Liza
0164219053

Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?