SET TRIPPLE GEM UNTUK YANG BERPUASA


Assalamualaikum...

Alhamdulillah tanpa kita sedari Ramadhan sudah menampakkan dirinya selama 10 hari. Bagaimana dengan puasa anda? Semoga Ramadhan kali ini memberi erti yang lebih murni buat kita semua..

Puasa bukan alasan untuk berehat dan berasa lesu, atas alasan ‘tidak makan’. Malah puasa sepatutnya menjadikan kita lebih kuat dan lebih banyak masa untuk menjalankan aktiviti yang selama ni tak dapat dibuat. Ada yang lebih suka dengan berpuasa kerana tidak perlu berkejar2 dengan masa lunch. Takut tak cukup masa. Ada juga yang gembira kerana inilah masa yang sesuai untuk menguruskan badan. Apapun alasannya, jangan lupa menjalankan ibadah yang berkualiti. Untuk itu, kita tidak seharusnya "memaksa" diri untuk terbaring lesu tidak bermaya. Ia sebenarnya boleh mengganggu kehidupan seharian kita. Ini yang seringkali menyebabkan orang berpuasa hanya tidur di waktu siang. Hmmmm...

Apakata anda amalkan suplemen di bulan Ramadhan ini. Antara yang paling utama ialah Performance Drink. Ditambah dengan kebaikan protein serta vitamin dan mineral dari ESP dan Meal Shakes, gabungan 3 serangkai Mighty 3 Gems ni memang mantap untuk menjadi suplemen pilihan di bulan puasa.
tripple gem, mealshakes, ESP, Performance drink, puasa

Adakah set Mighty 3 Gems ini menggantikan kebaikan buah kurma? Atau segala makanan yang dimalkan oleh Rasulullah? Tidak sekali-kali, bahkan ia menambah baik bagi, terutama bagi sesiapa yang bermasalah stamina.

Dan, sebagai panduan untuk semua di bulan puasa ni, saya kongsikan cara-cara atau jadual pengambilan vitamin Shaklee di bulan puasa:-

Selepas breakfast - selepas berbuka
Selepas lunch - selepas moreh/ terawikh
Selepas dinner - selepas sahur

Mudah saja kan cara nak makan suplemen di bulan puasa?

Tapi, untuk yang baru nak mencuba Shaklee, saya nasihatkan supaya mula makan pil pertama anda selepas buka puasa… kerana mungkin akan mengalami healing crisis, dan healing crisis memerlukan air yang banyak. Kalau ambil di waktu sahur bimbang akan merasa gelisah sepanjang hari.

Akhir kata, salam Ramadhan kepada semua..

Salam sayang, Mama Liza

Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?