Wednesday, 18 April 2012

Kurus dengan Shaklee

Assalamualaikum...

Minggu lepas saya terasa macam nak timbang berat badan. Sejak lepas bersalin saya agak kurang memberi perhatian pada berat badan sebab tak kisah kalau kuat makan sikit sebab sedang menyusukan anak. Dengan erti kata lain, agak gemuk jugaklah... :)) Tapi saya tak risau sebab nanti2 kuruslah... Biasanya begitulah...

Tapi minggu lepas baru saya perasan seluar jeans yang saya pakai tak ketat seperti sebelumnya. Ada terasa longgar di bahagian paha. Jadi lepas solat pada suatu hari, saya pun ambil penimbang tanpa ada sebarang rasa risau. Maklumlah.. Saya dah tau badan saya berat.. Tapi agak terkejut saya apabila saya dapati berat saya telah turun 6 kilo!! Saya ingat alat penimbang tu rosak. Tapi apabila saya suruh anak lelaki saya menggunakannya, saya pasti bahawa alat tu memang tak rosak. Sebaliknya memang saya dah ringan sikit! 

Hatipun berbunga2.... 

Sebenarnya saya tak mengamalkan apa2 ubat kurus. Yang saya amalkan cuma supplemen Shaklee. Jadi apakata saya kongsikan sedikit maklumat berkaitan supplemen yg boleh membantu anda mengurangkan berat badan.
 

Omega Guard - untuk memecahkan lemak jahat dan mengUPkan lemak-lemak baik di dalam tubuh badan. Omega juga memanaskan badan so kita memang terasa ingin minum air sahaja di mana AIR KOSONG sangatlah penting untuk percepatkan proses penurunan di samping segala racun, toksin akan dibuang dan ia akan bantu memudahkan serapan suplemen. Bila kita banyak ambil air masak maka secara automatik kita kurang rasa lapar. 
Alfafa - ia adalah sejenis tumbuhan herba dan juga bersifat fiber di mana ia akan angkut segala lemak-lemak jahat melalui proses pembuangan air besar maknanya perut kita akan lawas. Tetapi bukan itu sahaja ia juga membantu kurangkan keputihan, mengurangkan gout, diabetis, cuci darah, meningkatkan kesihatan pencernaan dan juga buang angin-angin dalam badan. Tapi AWAS ye Alfafa tidak boleh diambil oleh pesakit SLE dan bagi mereka yang punya masalah darah pekat kerana ia tinggi vitamin K. Perlu minum banyak AIR!!
Herba Lax - ia diambil seminggu sekali sahaja untuk proses detoks ataupun mudahnya untuk mengeluarkan segala  toksin dan racun di dalam badan. Pengambilannya adalah 4 biji sehari. Ambil air masak banyak juga ye kalau tidak perut anda akan memulas-mulas kesakitan. Tidak boleh makan hari-hari sebab nanti kita mengajar perut kita malas membuang dengan sendiri.

B Complex - ramai orang kata B Complex ni menaikkan nafsu makan tapi jika kita kaji betul2 penggunaannya ia sangat membantu untuk proses turunkan berat badan. Ia berfungsi sprt spark plug iaitu ia membakar gula menjadi tenaga.
Air Masak  - saya pastikan sebelum makan saya habiskan 1 liter dahulu untuk kurangkan rasa lapar dan baru makan. Saya akan pastikan saya minum sehari 4 liter ye.

So, bagi anda yang tidak mahu ada sebarang kesan sampingan yang datang daripada ubat, atau mahu menguruskan badan dengan kos yang lebih rendah berbanding pergi ke pusat2 pelangsingan, boleh mencuba supplemen Shaklee. Tapi perlu ada consultasi yang sempurna ya...

Salam sayang... Mama Liza
0164219053

3 comments:

Anonymous said...

salam sis..boleh sy taw brape harga semua yg kat atas ni ye? sy nk kuruskan badan.. umur sy 23 tahun. tinggi 153 tapi berat skang dah mencecah 85kg.. help me pls. emel sy ruffluv_hippie@yahoo.com

sayanganakkusayang said...

salam... maaf lambat betul membalasnya.. saya akan emailkan harga utk set kurus ni ya? Sudah tentu dengan harga istimewa... Tq

suzihartini mohd sabri said...

Salma. sis, boleh sy tau , pakej untuk set kurus ni serta kadar penggunaannya..emel sy, suzihartini@gmail.com. terima kasih kak