EMAN KU SAYANG

Assalamualaikum...

Hari ini merupakan hari pertama saya menghantar eman ke taska. Taska tu tak la jauh... selang dua deretan rumah aje..

Waktu saya menghantar pagi tadi, dia ok aje. Mungkin melihat mamanya ada sekali. Tapi tangisan mula muncul apabila saya nak keluar dan meninggalkan dia di sana. Walaupun ada abangnya sama tapi dia tetap menangis jugak. Sedih hati saya. Tapi apakan daya... Perlu belajar susah la sedikit.. 




Kadangkala kita tidak punya banyak pilihan untuk kebaikan anak kita. Saya pernah mempunyai maid tapi sejarah pahit amat sukar untuk saya lupakan dan rasanya saya lebih sanggup meninggalkan anak di taska yang diketahui memang ramai anak2 jagaannya. Biarlah saya sedih melihat dia menangis daripada kesal seumur hidup...

InsyaAllah lama2 eman ok lah kan....

Mama Liza


Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?