BERTANYALAH UNTUK MENAMBAH PENGETAHUAN

Assalamualaikum...

Rasanya dah 2 minggu saya tak menulis di dalam blog kesayangan saya ini. Maklumlah sejak 2 minggu ini saya outstation tak berenti dan bila ada kelapangan di rumah pun, saya tak sempat menulis juga. Dengan anak2 yang rindu nak bermain2 dengan ibunya dan juga tanggungjawab mengemas rumah yang tak selesai2...

Minggu lepas walaupun tiada pesanan vitamin shaklee daripada saya, tapi tetap ada melalui suami.. Sudah tentu saya turut meminta suami untuk mempromosikan kebaikan shaklee dengan kawan2nya.. So, kadangkala ada juga order walaupun tak banyak.

Saya selalu menekankan kepada customer yang saya tidak kenali sama ada melalui blog ataupun kawan2 suami, saya tidak hanya menjual suplemen tetapi juga consultasi nya sekali. Saya tidak mahu anda membeli dengan tiada ilmu di dada mengenai penyusuan. Saya juga tidak mahu menghampakan harapan anda apabila anda datang kepada saya dengan penuh harapan sebaliknya apa yang anda harapkan tidak menjadi kenyataan. Bukan sekali dua customer yang merungut dan mengatakan bahawa mereka telah membeli suplemen untuk menambah susu tapi hasilnya tiada.

Ingin saya tekankan di sini bahawa suplemen yang saya jual bukanlah untuk menambah susu. Sebaliknya ia adalah untuk memberi kesihatan yang baik dan seterusnya ia membantu tubuh anda menghasilkan susuibu.. Jika badan sihat, hormon akan stabil dan susu akan terhasil dengan lebih cepat.

Ada juga customer yang hanya mahu makan suplemen tetapi tidak mahu berusaha dengan mengepam kerap. Hasilnya susu tidak bertambah. Perlu diingat ya bahawa susuibu terhasil dengan konsep penawaran dan permintaan. Jika ada permintaan tinggi, penawaran pun akan menjadi tinggi.. So, jika kerap menyusukan anak anda sama ada melalui direct feeding atau mengepam, susu akan semakin bertambah. 

Selain itu ibu menyusukan perlu minum air lebih 3 liter bagi menggantikan cecair yang telah hilang.

Tambahan daripada syarat2 itu, siibu perlulah sentiasa berdoa kepada Allah supaya ditambahkan rezeki untuk anaknya. Kerana hanya Allah la sebesar2 pemberi...

Sekiranya anda membeli melalui suami mahupun melalui blog ini, saya galakkan untuk bertanya dengan saya mengenai kaedah penyusuan yang betul. Kerana dulu pun saya banyak bertanya supaya saya berjaya dalam penyusuan ini.. Sharing is caring occay....

Salam sayang... Mama Liza
0164219053

Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?