I LOVE BREASTFEEDING (UNTUK RYAN SAYANG)

Assalamualaikum..

Esok saya akan outstation untuk pertama kalinya selepas melahirkan Ryan. Dah hampir 5 bulan dah usia baby saya yang comel cute tu. Hmm.. camana la dia tanpa mama walaupun sehari je. Tak sanggup nak biarkan dia lama2 tanpa saya. 




Sebenarnya saya belum pun beri dia susu formula. Masih lagi breastfeeding. Dia pun tak suka dengan puting susu botol time saya cuba beri puting tu dulu. Ryan ni pun.. tau la puting tu keras kan. Dah pandai memilih pulak dia. 




Tapi walau macamana pun, saya kena jugak bagi dia puting susu tu. Tapi dengan isi kandungan susuibu la. Harap2 dia tak meragam sangat walaupun tau dia akan menolak mula2 tu nanti. 

So, mama comel dia ni dah pump siap2 untuk sehari tu nanti. Bersemangat mengepam waktu pagi2. Huhuhu.. 




Saya pun dah beli alat2 untuk menyimpan susu yang akan diperah esok. Wah cantik gitu.. hahaha




Apapun, saya dah biasa menjadi ibu berkerjaya sejak breastfeed Eman dulu. Memang puas sebab dapat menyusukan anak2 dengan susuibu walaupun sibuk bekerja. Semoga Allah terus memberi rezeki susuibu buat sayangku Ryan... 

I love u all.. my superkids..

Eh kalau anda nak tau apa2 je berkaitan breastfeeding boleh aje call/wa saya ya.. Sharing is caring.. 



Salam sayang..  Mama Liza 
0164219053

Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?