KEPADA MEREKA YANG MENGIDAP DARAH TINGGI

Assalamualaikum...

Teringat semula 4 bulan lepas, sejurus selepas melahirkan Ryan, saya mengalami penyakit darah tinggi. Mulanya tak sangka sebab sebelum ni tak pernah pun kena darah tinggi tu. Dah 4 anak pun. Waktu pregnant pun tak pernah kena. Tetiba lepas bersalin kali ni, dapat pulak penyakit tu. Cuak jugak la.. Mulanya tak tau pun. Cuma kadang2 rasa pening, berat kepala, sakit belakang tengkuk dan rasa sangat tak sihat. Nurse datang rumah untuk pemeriksaan lepas bersalin, check, baru tahu. Petang tu terus aje nurse suruh ke hospital. 

Huh!! Memang siksa kena darah tinggi.. 

Doktor bagi ubat. Saya lupa pulak namanya. Tapi petang saya makan ubat, malam tu terus sakit kepala yang teramat. Dipendekkan cerita, 3 hari baru hilang sakit kepala tu. Bp tak jugak turun. Last2 saya pergi klinik, tukar ubat. Alhamdulillah tak sakit kepala. Tapi bp still jugak tinggi.. 

Saya tahu ada suplemen dari Shaklee yang boleh membantu menstabilkan bp. Saya mintak nasihat dari orang yang lebih arif dan akhirnya saya terus amalkan. Memang tak la terus2 hilang bp yang tinggi tu tapi lama kelamaan bp pun stabil. Dan saya pun berenti makan ubat doktor. Atas pemerhatian doktor jugak la.. 

Alhamdulillah selepas sebulan, semuanya kembali seperti sedia kala.. Saya pun dah sihat sepenuhnya. Sekarang saya teruskan aje makan suplemen untuk terus sihat. Siksa kalau sakit tau? Nak jaga kesihatan sendiri, nak jaga baby lagi.. Memang dugaan yang besar. Insya Allah saya akan terus konsisten makan suplemen tu. 

So saya sekadar mencadangkan beberapa pilihan untuk mereka yang mengidap penyakit darah tinggi. Bukan apa.. Kepada mereka yang baru saja mendapat symtom2 penyakit tu, biasanya doktor hanya akan berikan ubat tahan sakit. Jadi apa salahnya kalau anda amalkan suplemen. Mana tahu serasi... Ingat bahawa kita hanya mampu berusaha. Hanya Allah penentu segalanya...

So utk darah tinggi saya cadangkan:


1. Vitamin Asas iaitu Vitalea, B Complex dan Vita-C –> membekalkan sokongan yang diperlukan oleh sistem imun badan untuk melawan sebarang kesan jangkitan dan mengekalkan kesihatan kardio-vaskular.




2. Carotomax, Vita-C dan Vita-E –> gabungan nutrien antioksidan penting untuk mengurangkan risiko penyakit yang terhasil daripada aktiviti radikal bebas.


3. Omega Guard –> merendahkan paras kolesterol tidak baik dan meningkatkan fungsi jantung



4. Garlic Complex –> mengawal jangkitan, menurunkan tekanan darah, menurunkan kolesterol dan memelihara kesihatan selular.


Kalau dah kena penyakit tu, kita akan berusaha apa saja kan? InsyaAllah setiap penyakit ada penawarnya kecuali mati.. 

Jika ada sebarang persoalan boleh hubungi saya ya? Semoga anda sama2 berusaha sebagaimana saya berusaha untuk menjaga kesihatan saya dan keluarga.. InsyaAllah..

Salam sayang.. Mama Liza
0164219053


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?