TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN VITAMIN SHAKLEE

Assalamualaikum...

Bulan Julai yang lalu saya bertemu semula dengan seorang kawan lama yang telah terputus hubungan selama lebih 4 tahun. Mula-mula kami berbual di telefon saja. Tapi kemudian saya berjumpa dengannya. Sebelum berjumpa saya dah bagitahu yang badan saya dah berisi sikit. Tak macam 4 tahun yang lalu. 

Bila bertemu, dia terkejut sedikit. Tapi tak la terkejut sangat. Bukan badan saya gemuk sangat pun. Hehehe.. Tapi katanya, memang berisi dan dia tak sangka saya berisi macam tu sekali. Ye la kan.. Dulu 50kg je.. Sekarang dah hampir 70kg. Huhuhu

Sejak itu saya nekad untuk menurunkan berat badan. Lagipun eman dan hampir 3 tahun dan dah tak bergantung sangat pada susu badan. Tapi saya memang akan turunkan juga berat saya ni. Tunggu masa sesuai je. Lagipun Shaklee kan ada.. 

So apalagi saya pun mula mengambil suplemen untuk tujuan slimming. Apa yang saya amalkan?

Alfalfa Complex

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien.  Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.  Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.

•    Sumber semulajadi alfalfa.
•    Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air 
      sebagai minuman herba semulajadi.

Daun Alfalfa merupakan makanan tinggi nutrisi dan sumber fiber yang baik untuk detox tubuh. Ia digunakan oleh pasukan tentera Tariq bin Ziyad sewaktu mendapat di Sepanyol pada tahun 711.
alfalfa shaklee, KURUS


Selain dari aktiviti metabolisma (purata kita bakar 1200 kalori sehari dengan hanya duduk diam-diam!) Shaklee juga menyediakan produk untuk membantu dalam pembakaran lemak-lemak badan.

Lecithin

Lecithin Shaklee diperolehi secara semulajadi  daripada kacang soya. Setiap kapsul gel lembut menyumbang 530mg lecithin. Lecithin juga adalah sejenis pengemulsi lemak yang tidak dihasilkan oleh tubuh. Ia juga berguna untuk ibu menyusu bagi mengelakkan bengkak susu.
lecithin shaklee

BINA


Membina otot adalah penting dalam berdiet. Otot yang sihat membakar lemak lebih baik dan menjadikan kawalan berat badan kita menjadi lebih baik, dan mengelakkan – mudah turun mudah naik.
Oleh kerana itu pengambilan protein penting dalam program penurunan berat badan.

Cinch Shake Mix

Cinch Shakes sangat enak dan merupakan cara yang berkhasiat untuk membantu dalam mengekalkan otot perlu dan memberikan anda rasa puas semasa menurunkan berat badan. 

•    Diperkaya dengan Leucine bagi mengekalkan otot semasa
      anda menurunkan berat badan
•    Kaya dengan protein bagi membantu anda rasa kenyang 
      dan puas
•    Tinggi serat dengan enam gram bagi setiap hidangan


ESP (Soy Protein)

Pilihan alternatif untuk Cinch Shake Mix, adalah ESP yang membekalkan protein soya yang istimewa. Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten. Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.

shaklee weight management, CINCH, ESP


Dan kemudian, pada September lalu saya timbang berat badan. Memang confident sebab boleh nampak perbezaan. Berat saya telah berkurang hampir 8kg! Memang tak sangka sangat. Memang la dah ada orang bagitau Shaklee memang berkesan dalam menurunkan berat badan. Tapi bila saya mengalami sendiri, rasa happy sangat sebab apa yang saya ingini hampir tercapai. Kini saya teruskan lagi dengan harapan boleh turun kepada berat ideal 58kg. Sikit je lagi.. :)

Tapi setiap orang mempunyai condition yang berbeza. Info lain boleh klik set kurus shaklee ya.. Hubungi saya untuk set slimming dan set diet yang sesuai dengan diri, tahap kesihatan dan bajet anda. Penting tu.. 

Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui Email lizahzza74[@]yahoo.com 

Call/Whatsapp : 0164219053 

Penghantaran Seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee di Kajang dan Cheras. 

Salam sayang Mama Liza 

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?