OSTEMATRIX DAN PENYUSUAN


Assalamualaikum...

Ramai yang bertanya saya kenapa saya masih makan ostematrix setiap hari. Jawab saya senang aje. Saya makan ostematrix sebab saya tak minum susu. Jadi apa kaitannya oste dengan susu? 

Sebenarnya makan oste pada waktu malam seolah2 kita minum 2 gelas susu sebelum tidur. Jadi kalau begitu semua orang boleh faham mengenai khasiat susu seperti makan oste. 

Antara khasiat yang paling penting adalah dalam kesihatan tulang kita. Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia.  Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas.  Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh. 

Lebih daripada Sekadar Kalsium


Ostematrix membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.
 
Ia juga tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
 

Selain itu, oste juga sangat penting bagi ibu2 yang mengandung dan menyusukan anak. Bagi ibu mengandung, kalsium amat diperlukan untuk kesihatan tulang siibu dan pembentukan tulang bagi bayi. Itu sebab apabila kita ke klinik ibu mengandung, doktor akan membekalkan kita dengan vitamin kalsium kan? 

Bagi ibu menyusu pula, terutamanya yang mengalami masalah susu merudum, ia seolah2 menggantikan susu yang kita berikan pada anak kita. Dalam bahasa yang mudah, kita minum susu untuk memberikan susu itu pula kepada anak kita..

Kerana itulah sehingga sekarang walaupun eman sudah lebih 2 tahun, saya masih mengamalkan makan ostematrix setiap malam sebelum tidur. InsyaAllah malam itu susu akan banyak... 

Sekiranya anda ada sebarang persoalan mengenai ostematrix dan penyusuan, boleh menghubungi saya melalui email lizahzza74@yahoo.com atau sms/whatsapp di 0164219053.

Salam sayang... Mama Liza

Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?