AWET MUDA

Assalamualaikum...

Pagi semalam saya menaiki flight dari KL ke Alostaq. Seperti biasalah saya akan ke UUM setiap minggu. Di sebelah saya adalah seorang awek cina (yang sentiasa melihat phone yang di off kan bertujuan untuk melihat cermin.. ) Di sebelah kanan pulak seorang makcik yang kelihatan agak pendiam. Biasanya saya tak suka duduk di tengah2 sebab tak boleh melihat pemandangan luar dgn baik. Tapi nak buat macamana saya naik airasia dan bukannya MAS. Kalau MAS saya boleh request nak duduk di mana. Tambang murah la katakan...

Di tengah perjalanan makcik di sebelah saya mula menegur saya. Boring agaknya sebab dalam flight bukan boleh buat apa2pun. Mulanya dia bertanya saya nak ke mana, asal mana, duduk kat changlun di mana dan macam2 lagi. Saya pun turut bertanya juga.. Ye lah... Nak berbasa basi la katakan... Dia kata dia pun ada anak yang buat master dan phD sama macam saya juga. Tapi anaknya tu belum kawin katanya. Maklum la dia kata kalau dah kawin susah plk nak bagi duit kat mak. Saya kata, betul jgk tu.. Tapi kalau anak yang baik insyaAllah dia akan ingat pada mak ayah dia kan.. Dah tentu anak yang baik tu akan cari suami yang baik juga supaya boleh terus izinkan isterinya memberi sejumlah wang kepada keluarga dia.. Itu pada pandangan saya je lah...

Pastu dia nasihatkan saya, jangan la kawin lagi. Biar belajar dulu. Nanti dah kawin susah. Sekali lagi dia ingatkan saya.. Saya senyum aje.. Pastu dia tanya saya, dah kawin ke belum? Ala makcik... Saya senyum dan kata dah kawin. Dia tanya lagi ada anak tak? Saya kata ada... Dia mengangguk2 dan kemudian diam.. Saya senyum..

Hmmmmm..... Pertamanya saya tertanya2 rupa saya ni ada gaya macam tak laku ke sampai dia tanya saya dah kawin ke belum.. Keduanya saya rasa terangkat sekejap (walaupun sebelum ni memang ada yang berkata benda yang sama.. ) sebab rasanya ada beberapa segi saya macam tak kawin lagi walaupun dilihat dari dekat.. Yahooooo.... Hahahahahahaha

Orang kata biar umur banyak tapi wajah kekal nampak muda.. Ada la beberapa amalan dan petua kan... Saya dah biasa mendengar komen pasal awet muda ni.. Alhamdulillah saya bersyukur pada Allah yang menciptakan saya..

Setakat ini sajalah perkongsian saya pada kali ini. Hehehehe.... Kalau anda nak share amalan dan petua tu boleh la contact saya ya. Walaupun saya tak mampu mengubah apa2, sekurang2nya saya boleh mengesyorkan sesuatu supaya wajah anda tak nampak kusam, tak berjerawat, nampak cerah dan segar serta sentiasa kelihatan menarik dipandang.. Bukan susah sangat sebenarnya untuk kelihatan menarik..

Salam sayang.. Mama Liza
0164219053
lizahzza74@yahoo.com

Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?