ESP DAN KEGEMBIRAAN

Assalamualaikum...

Apa kabar semua? Harapnya semuanya sihat2 saja.. InsyaAllah... 

Tak lama lagi 6hb Oktober akan menjelang. Ini bermakna adik Eman akan mencapai usia 2 tahun. Dan dalam tempoh itu juga bermakna 2 tahun juga saya telah menyusukannya dengan susu badan. Ternyata ia amat menggembirakan saya kerana 2 anak yang sebelum ini menyusu tak sampai pun setahun. Malah yang kedua tu pun cuba lebih kurang 6 bulan je. Maklumlah ilmu saya tak banyak dan pada masa tu pun tak ramai yang mahu menyusukan anak khasnya bagi yang bekerja macam saya..

Tapi kini semua telah ada. Semua maklumat pula berada di hujung jari malah banyak pula kumpulan2 sokongan untuk ibu menyusu. Yang penting hati kita mahu... Sebenarnya itu adalah syarat yang paling utama.. 

Bagi saya sendiri menyusukan anak adalah suatu nikmat yang amat sukar untuk dijelaskan dengan kata2. Terasa dekat sekali dengan anak. Tapi saya tetap berusaha untuk memberi yang terbaik untuk anak saya. Memang diketahui umum bahawa susu ibu adalah yang terbaik. Namun saya juga berusaha untuk memastikan nutrisi di dalam susu ibu itu sentiasa terpelihara. Saya memang menjaga pemakanan saya. 

Selain itu saya juga konsisten mengamalkan suplemen. Antaranya yang masih saya minum sehingga sekarang adalah ESP. Ia amat membantu.. 

So apakah dia ESP? 

Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.  ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.

Shaklee ESP:


•    Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan
      rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
•    Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
•    Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada
      keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.  Kajian
      menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal
      kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
•    Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu
      Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),
      di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari
      proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.


So, khasiat di dalam ESP amat membantu saya menambah nutrisi di dalam susu dan seterusnya menjadi penggalak kepada peningkatan kuantiti susu.


Kini, saya puas kerana berjaya menyusukan adik Eman sebaiknya.. Sebelum ini terasa was2 juga sama ada mampu tapi saya tak mahu memikirkan sangat perkara itu. Yang penting adalah berusaha sebaiknya dan tidak putus2 berdoa agar diberikan rezeki untuknya..

Sekiranya anda juga mahu menjadi saya, perlu ada semangat yang kuat dan tidak mudah putus asa. Kerana sebagai ibu bekerja, memang ia bukan sesuatu yang senang.. Tapi boleh je..

Boleh hubungi saya untuk berkongsi pandangan ataupun mahukan sebarang konsultasi berkaitan penyusuan ya..

Sekarang ini ada promosi hebat untuk sebarang pembelian ESP.. Inilah masanya untuk mencuba..

Salam sayang.. Mama Liza
0164219053




* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?