SUDAH TENTUNYA ESP

Assalamualaikum...

Ramai yang terkejut apabila saya mengatakan yang saya masih menyusukan anak saya walaupun dia hanya beberapa hari saja lagi berusia 2 tahun. Bukan saya saja mengada-adakan cerita tetapi saya memang masih menyusukan dia. Malah kalau saya tak ada, eman akan mencari-cari nenen dia. :)

Secara jujurnya saya sendiri macam tak percaya dapat menyusukan eman sampai sekarang. Kalau nak dilihat kepada sejarah anak-anak terdahulu, syafa menyusu sampai usia setahun saja lebih kurang. Adam pulak hanya eksklusif selama 2 bulan. Cukup-cukup untuk tempoh cuti bersalin. Tapi kali ini alhamdulillah...

Saya yakin itu adalah rezeki yang Allah bagi. Saya sendiri tidak putus-putus berdoa agar rezeki itu berpanjangan setakat yang boleh. Tapi doa itu saya sertakan dengan usaha..

Apa yang saya buat? Saya makan supplement. Memang ada beberapa jenis supplemen yang saya makan (tetapi jenama Shaklee saja). Antaranya adalah Energising Soy Protein atau singkatnya ESP. Memang saya sangat konsisten minum ESP. 

Apakah ESP?  Sebenarnya semua makluk hidup ini bermula dengan sel. Sel ini hidup dan membiak dengan asas protien. Protien yang bagus adalah protien yang bebas kolestrol, biasanya berasaskan tumbuhan-tumbuhan dan yang selalu ditekankan...non GMO soy. Ia bermaksud kacang soya itu dicuci secara berperingkat serta tidak menggunakan alkohol.

ESP banyak membantu saya memberi sumber protein untuk pengeluaran susu badan. Pertumbuhan sel yang berterusan menyebabkan badan tidak tertekan. 

Jadi, tidak mustahil saya akan terus setia dengan ESP. Selain daripada menyusukan anak, saya suka dengan ESP kerana kulit saya lebih lembut apabila saya mengamalkan minum ESP. 

Saya akan bercerita lagi tentang ESP pada entry yang akan datang? Sekiranya anda mahu lebih banyak  maklumat tentang ESP, boleh hubungi saya ya?

Salam sayang.. Mama Liza.
0164219053
lizahzza74@yahoo.com

Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?