AMBIL VITAMIN DENGAN ILMU YANG BETUL

Ramai orang yang mengambil vitamin bertujuan untuk meningkatkan tahap kesihatan. Ini kerana pengambilan vitamin adalah amat penting untuk tubuh kita. Ia bukan bertujuan untuk menggantikan makanan yang kita ambil tetapi untuk memenuhi sumber zat dan keperluan tubuh yang lompong akibat pengambilan makanan yang tidak menentu.
Namun perlu diingat, jika anda mengambilnya tanpa ilmu, seperti mengambilnya serentak, sedangkan ia tak boleh serentak, adalah sangat merugikan.
Tahukah anda? Ada beberapa tips supaya pengambilan vitamin mencapai tahap yang anda inginkan.. 
  • Vita-Lea tidak boleh diambil serentak dengan air susu. Ini boleh menyebabkan gangguan penyerapan zat besi yang terkandung di dalam Vita-Lea.
  • Vitamin E tidak boleh diambil serentak dengan Alfalfa Complex, kerana alfalfa boleh menyebabkan gangguan penyerapan vitamin E.
  • Alfalfa dan Vitamin E tidak disarankan untuk ibu mengandung, kerana ia boleh mengakibatkan risiko keguguran di awal kehamilan.
  • Vitamin E dan GLA Complex tidak boleh diambil serentak kerana ia boleh mengganggu penyerapan nutrisi antara kedua-duanya.
Ketahui mengapa vitamin yang anda makan tidak berkesan di sini.

Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui Email lizahzza74[@]yahoo.com Call/Whatsapp : 0164219053 

Salam sayang..  Mama Liza 

Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?