USAH BERHENTI BERUSAHA DAN BERDOA

Assalamualaikum...

Beberapa orang bertanya mengenai set untuk kesuburan. Dan saya menyarankan beberapa jenis supplemen untuk diamalkan oleh si isteri dan suami.. 

Sebenarnya saya amat optimis di dalam hal ini. Pada saya segala jenis usaha itu adalah amat diperlukan kerana ia adalah dituntut oleh Islam. Berusaha dan terus berusaha tanpa henti dan sentiasa berdoa agar dikurniakan zuriat oleh Allah.. Seterusnya bertawakkal kepadaNya..

Saya yakin Allah mengetahui segalanya termasuk mengapa Dia memberi dan mengapa Dia tidak memberi. Jika Dia mahu memberi dengan sedikit kesusahan, hanya Dia yang tahu mengapa harus begitu. Dan Dia juga tahu mengapa ada sesetengah orang sangat mudah mendapat zuriat malah kadang-kadang dibuang-buang pula. Tentu ada hikmah di setiap kejadian itu bukan?

Yakinlah bahawa segala itu ada kebaikannya.. Kerana yang baik itu semuanya adalah dari Allah... Usaha saja kerana itu saja yang mampu kita lakukan. Usaha itu pula perlu pelbagai cara kerana kita tidak tahu cara yang mana satu yang membuahkan hasil. Yang penting, usah jemu berusaha dan berdoa... Yakinlah bahawa Allah tahu semuanya....

Salam sayang.. Mama Liza
0164219053

Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?