MENGENALI ALFALFA

Assalamualaikum...

Bulan ini ada promosi beli 6 percuma 1 untuk alfalfa. Sukar sekali untuk melepaskan peluang ini memandangkan alfalfa sangat bermanafaat kepada kita semua terutamanya bagi ibu-ibu yang menyusukan anaknya. Ya kerana ia merupakan milk booster...  


Namun alfalfa bukan sekadar itu saja. Mari kita cuba mengenali alfalfa.. 

Sumber Zat Makanan Semulajadi & Klorofil 

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien.  Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.  Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi
Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.

* Sumber semulajadi alfalfa.
* Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air sebagai minuman herba semulajadi.


Fungsi alfalfa juga untuk diet

Bagaimana? Ia adalah sejenis tumbuhan herba dan juga bersifat fiber di mana ia akan mengangkut segala lemak-lemak jahat melalui proses pembuangan air besar maknanya perut kita akan lawas. 

Tetapi bukan itu sahaja ia juga membantu kurangkan keputihan, mengurangkan gout, diabetis, cuci darah, meningkatkan kesihatan pencernaan dan juga buang angin-angin dalam badan. Tapi AWAS ye Alfafa tidak boleh diambil oleh pesakit SLE dan bagi mereka yang punya masalah darah pekat kerana ia tinggi vitamin K. Perlu minum banyak AIR!!


Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
 
So, seronok untuk mengetahui ada produk sebegini di pasaran kan? Jika anda mahu mendapatkannya, boleh hubungi saya ya..

Salam sayang.. Mama Liza
0164219053 



*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.





Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?