BERPANTANG DENGAN SHAKLEE

Assalamualaikum...
Setiap orang mempunyai pilihan sendiri tentang bagaimana memilih cara terbaik untuk menjamin kesihatan mereka terutamanya ketika berpantang. Ada yang memilih memakan ubat cara tradisional, moden mahupun yang tidak menggunakan sebarang makanan tambahan. Sebenarnya terpulang kepada kehendak orang itu sendiri kerana tubuh badan mereka, merekalah yang lebih mengetahui. Semuanya bergantung kepada kepercayaan, kemahuan mahupun keadaan kewangan.
Saya sendiri sebenarnya mengamalkan cara tradisional semasa bersalin anak pertama dan kedua. Saya bersalin cara normal. Tapi taklah terlalu obses memandangkan bau rempah2 ni kurang menyenangkan saya. Tetapi anak yang ketiga, saya bersalin ceaserean. Memang rempah2an saya tolak tepi kerana walaupun nasihat dari org2 tua suruh makan rempah macam2, tapi saya lebih selesa untuk tidak makan.. Badan saya, saya tau la...

Saya mengenali Shaklee setelah beberapa bulan lepas bersalin. Sebenarnya saya mencubanya untuk tujuan menyusukan anak dgn susuibu.. Tapi saya dapat 2 dalam 1 sebenarnya kerana badan saya rasa cergas dan ceria. Mereka yang pernah melahirkan secara ceaser akan tahu apa maksud saya... Walaupun luka diluar nampak sembuh, tapi di dalam masih terasa sakit dan ngilu, walaupun sudah berbulan2. Dah la badan sakit2, belakang pun sakit.. 

Semua tu hilang apabila saya mengamalkan vitamin Shaklee!!

Alhamdulillah syukur... Semuanya atas usaha dan izin Allah jua.. Kalaulah saya tahu lebih awal, tentu saya akan menggunakan Shaklee sejak hari pertama lepas bersalin. Atas faktor itu lah saya terus mengamalkan Shaklee dan berkongsi pengalaman dengan ibu2 semua.. 


Di sini saya jelaskan fungsi2 vitamin Shaklee yang terkandung di dalam set berpantang Shaklee:
(1) B-Complex : sebagai penenang (anti-stress), elak kemurungan (meroyan) & menstabilkan hormon.

(2) Vitamin C : penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, serta memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.

(3) Multivitamin with Iron : Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan). Iron pula penting untuk tubuh terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.

(4) Zinc Complex : membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim). Bagi anda yang tidak makan ikan haruan, mahupun pati ikan haruan, Zinc supplements adalah yang terbaik untuk anda. Zinc turut membantu masalah 'kedinginan' selepas bersalin.
Sangat bagus jika diambil bersama ESP, Ostematrix dan alfalfa sebagai tambahan kerana ia akan memberi impak kepada pengeluaran susuibu.

Sekiranya mahu berkongsi pengalaman dan kegembiraan, boleh hubungi saya ya...

Mama Liza
0164219053

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Comments

Popular posts from this blog

HOMESTAY BEST DI BENTA / KUALA LIPIS

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN

OHH!! TULANG DAH RAPUH?